Persoonlijk zijn we tuk op samenwerkingen, en wanneer winkelketens en designer labels tijdelijk de handen in elkaar slaan om een capsule-collectie op de markt te brengen wordt het helemaal te gek! Deze herfst 2018 zal je ongetwijfeld opnieuw vallen voor innoverende producten gecreëerd door het samengaan van je preferente merken. Droom je van de jongste trendy mannequin-look? Verlang je ook naar die speciale ontwerpen? Zulke samenwerking maakt jouw modedromen waar …

Designer en prêt-à-porter

Raf Simons & Adidas

De stylist van Belgische origine is een onmiskenbaar talent in de topmode. Vroeger was hij verantwoordelijk voor het ontwerpen van de haute couture bij Dior, nu zet hij zijn briljante carrière verder bij Calvin Klein. Voor de herfst 2018 ontwierp de couturier 17 verschillende basketmodellen in samenwerking met ADIDAS. Minimalistisch getekend voor bepaalde modellen en grafisch voor andere. De befaamde Stan Smith diende duidelijk als voorbeeld. We houden van de ‘versleten’ modellen die ons herinneren aan onze jeugd en die het voordeel hebben bijzonder praktisch te zijn.

Kenzo en H&M

De fameuze samenwerking tussen H&M en de luxe haute couture huizen is verleden tijd. Voor dit eindejaar heeft het Zweedse merk Kenzo gekozen voor haar capsule collectie die vanaf 3 november zowel in winkels als online beschikbaar zal zijn. Het Parijse label is gekend voor haar urban en kleurrijke looks met invloeden uit de wildernis. Je vindt dus de essentie van dit emblematische merk ook hier, met fluwelen tijgerstrepen, een folkloristische jurk of accessoires met dierenprints.

La Redoute & Wanda Nylon

LA REDOUTE commercialiseert kledinglijnen van verschillende opkomende ontwerpers om ze door het grote publiek te laten kennen. Deze samenwerking onthult soms ware talenten die verdienen  om in het daglicht te treden. Voor deze herfst 2018 leent Wanda Nylon haar speciale universum uit aan het prêt-à-porter merk. Je vindt hier dus futuristische retro creaties met zuivere lijnen en innoverende materialen. Ons hart ging sneller slaan voor de transparante regenmantel met twee rijen knopen.

Capsule collecties van sterren

Tommy Hilfiger & Gigi Hadid

De Amerikaanse onderneming met de eigentijdse sportieve look lanceert een collectie in samenwerking met de it-girl van het moment. De naam Gigi Hadid ligt op ieders lippen en de mooie blondine pronkt op de covers van alle magazines. We wachten dus met ongeduld op het resultaat van deze samenwerking die in de winkels komt vanaf 10 september. Als je echt niet tot dan kunt wachten, kan je al online beginnen shoppen, want de collectie is vanaf 1 september op het internet beschikbaar. Het thema is sailor chic met hutten, met matrozen en anker prints voor een onweerstaanbaar zee-gevoel.

Forever 21 & Justin Bieber

Het idool van de adolescenten (maar niet alleen van hen!) lanceerde zijn eigen collectie in samenwerking met FOREVER 21 ter gelegenheid van zijn ‘Purpose Tour’ optredens. Ze is beschikbaar vanaf 29 augustus jongstleden en het assortiment van kleren bestaat uit truien met kappen, joggingpakken, grote debardeurs en T-shirts in beperkte oplage. De Canadese zanger is duidelijk geïnspireerd door de streetwear trend. De kleuren zijn sober en bepaalde stukken zijn zelfs getooid met een afbeelding van de jongeman. Dit alles voor de nederige som van € 18 tot € 34. Onontbeerlijk dus voor de fans van het eerste uur.