FAQ

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u verwijzingen naar veelgestelde vragen over de diverse onderwerpen en informatie op kortingbelgië.be. Voor meer informatie over het gebruik van kortingscodes, nodigen wij u uit om uzelf te informeren over onze blog kortingscodes

Wat is een promotiecode?

Promotiecode, promovoucher, kortingsbon, actie- of voordeelcode, kortingscode, coupon … Dit zijn allemaal verschillende benamingen voor hetzelfde concept. Het gaat om een code, bijvoorbeeld ‘CPMCBE18’, die je op onze website vindt en moet invoeren als je tijdens je bestelprocedure je winkelmandje bevestigt. De korting wordt dan meteen toegepast op de prijs van je mandje.

Hoe werkt een promotiecode?

Je kopieert de code van kortingbelgië.be en plakt deze rechtstreeks in het speciaal daarvoor bestemde vakje op de website van je favoriete webstore om korting te krijgen op je bestelling. Ontdek hier in detail hoe de promocodes werken. Ontdek hier in detail hoe kortingscodes werken

Is de service van kortingbelgië.be gratis?

Ja, ons eigen salaris halen we voor 100% uit de partnerschappen die we zijn aangegaan met een aantal grote merken (zoals About You, Hello Fresh ...). Maar voor de gebruiker is een promotiecode altijd gratis.

Bieden jullie het hele jaar door promotiecodes aan?

Wij creëren zelf geen codes, maar willen alleen graag je aandacht vestigen op bestaande aanbiedingen van je favoriete webwinkels. Wij zijn daarom afhankelijk van die winkels om jou interessante promoties te kunnen aanbieden. Sommige periodes (zoals de soldenperiode) bruisen van de goede deals, in andere periodes zijn deze schaarser. Het is aan jou na te gaan wat er beschikbaar is.

Waarom werkt mijn promocode niet?

Wij controleren de promocodes altijd en verwijderen deze automatisch van onze site zodra de code vervalt. Het is echter mogelijk dat de webwinkel de geldigheid van de code voortijdig opheft, dat je niet aan alle voorwaarden hebt voldaan (bijv. ‘geldig voor aankopen vanaf € 30,-) of dat wij een fout hebben gemaakt (ja, dit overkomt ook ons weleens). Neem gerust contact met ons op als je twijfelt. Ontdek in detail de redenen waarom uw kortingscode niet werkt

Wat doe ik als er een probleem is met mijn bestelling?

Wij zijn niet verantwoordelijk voor online geplaatste bestellingen. Wij verbinden je alleen met winkels die kortingscodes aanbieden. In geval van betwisting dien je de klantendienst te contacteren van de winkel waar je je bestelling hebt geplaatst.

Kan ik mijn promotiecode in de winkel gebruiken? (bijv. bij ICI PARIS XL)

Dit kan soms, ja. ICI PARIS XL, om het bovenstaande voorbeeld te nemen, biedt vaak dergelijke geldige kortingscodes die ook in hun fysieke winkels geldig zijn, maar de meeste aanbiedingen zijn alleen online geldig. Dit is bijvoorbeeld het geval voor Hello Fresh, dat geen fysieke winkels heeft in België.

Ik wil mijn bestelling retourneren. Behoud ik dan mijn korting?

Zoals hierboven al aangegeven moet je in geval van een probleem met de bestelling contact opnemen met de dienst na verkoop van de winkel waar je je bestelling hebt geplaatst. Dit geldt ook voor retourzendingen. Als algemene regel geldt dat retourzendingen gratis zijn, maar dat je het bedrag dat je betaald hebt, terugbetaald krijgt. Je verliest dan je korting.

Ik ken een winkel die een promotiecode aanbiedt, kan ik deze delen?

Graag zelfs! Je kunt hier contact met ons opnemen. Wij zullen dan het potentieel van deze promotiecode evalueren in functie van de wensen en behoeften van onze gemeenschap en contact met jou opnemen als deze aan onze criteria voldoet.

Kan ik mijn promotiecode in het buitenland gebruiken? (bijv. op Zalando.fr)

Over het algemeen niet. In het geval van Zalando bijvoorbeeld, zal je promotiecode alleen geldig zijn voor de Belgische afdeling van de webstore, maar niet voor de Franse webwinkel. Sommige .com- of .fr-sites leveren echter wel in België, en als je bij deze webwinkels shopt zal je je code dus kunnen gebruiken.

Waarom beperken jullie zich tot België?

We besteden meerdere uren per dag aan het afschuimen van het web voor interessante promoties, soms met de hulp van freelancers tijdens drukkere periodes zoals bijvoorbeeld rond Kerstmis. In 2017 hebben we ook een Vlaamse versie van onze site gelanceerd, wat ons ook tijd kost. We hebben in feite geen tijd om naar andere landen uit te breiden.

Zijn er periodes waarin jullie meer codes hebben dan andere?

Tijdens de eindejaars- en soldenperiodes proberen winkels zoveel mogelijk klanten aan te trekken en raken ze in een prijzenoorlog verwikkeld. Wij maken dan van de gelegenheid gebruik om alle mogelijke promotiecodes te verzamelen en ze op onze website aan te bieden.

Zijn jullie op andere media actief (sociale media...)?

We hebben zonder succes geprobeerd een nieuwsbrief te lanceren. Verder zijn we vooral aanwezig op Facebook. We proberen om af en toe onze interessantste aanbiedingen of wedstrijden te posten.

Hebben jullie samenwerkingsverbanden met bepaalde merken?

Ja, sommige merken komen soms naar ons toe om ons exclusieve promotiecodes aan te bieden (die geven we ook zo aan op kortingbelgië.be) of om hun merk te promoten. Dit levert een bijkomend voordeel voor ons op: jullie krijgen een extra online aanbieding en kortingbelgië.be kan zichzelf financieren.

Hoe kan ik kortingbelgië.be een handje toesteken?

Als je onze aanbiedingen leuk vindt, kun je ons steunen door ons aan te bevelen op Facebook of Google. Dit stellen we enorm op prijs! Heb je nog meer vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Is jullie website veilig?

Ja, je kunt veilig op de aanbiedingen klikken. We controleren alle links één voor één voordat we ze online zetten. En wat betreft kortingbelgië.be zelf: onze https-site en Becommerce-label garanderen een beveiligde sessie.