Welke Belg kent de supermarktketen Colruyt niet? Colruyt is een traditionele voedingswarenwinkel en zet hard in op de laagste prijzen. De keten stemt zijn prijzen af op de prijzen van de concurrenten en probeert het altijd net iets beter te doen. De laatste jaren vindt er bij Colruyt een kleine revolutie plaats en dat is volledig te wijten aan de komst van Cru in Overijse, dicht bij Brussel.

De Colruyt voor lokale producten

In tegenstelling tot Colruyt, die prat gaat op de laagste prijsgarantie, biedt Cru een kleiner assortiment aan dat uitsluitend uit natuurlijke en zorgvuldig uitgekozen producten bestaat. Bij Cru vind je geen industrieel vervaardigde producten uit alle hoeken van de wereld. Je vindt er enkel verse producten, net als op de markt in grootmoeders tijd. Geen industriële producten, dat betekent ook: geen hippe merken en geen producten boordevol bewaarmiddelen. Bij Cru werken professionals met een passie voor hun ambacht die met toewijding hun kwaliteitsproducten verkopen.

Terug naar de oorsprong

Onze voeding is geëvolueerd. Dat geldt evenzeer voor ziektes. Veel mensen keren stilletje aan terug naar een meer natuurlijke en traditionele voeding. Weten hoe je de juiste producten lokaal vindt en in het juiste seizoen eet, dat is een hele uitdaging. Cru, de markt boordevol smaak, is die uitdaging aangegaan. Alle voedingsgroepen zijn aanwezig op de markt. De professionals stellen er hun beste en meest authentieke producten voor. Voor hen is het erg belangrijk om kwaliteit te verkopen. Ze verkopen bovendien een nobel product en dus geen producten zonder smaak of ziel. Ze willen de mensen de natuurlijke smaak van het product laten (her)ontdekken.

Intelligente landbouw

Cru is nochtans niet hetzelfde als een biomarkt. Je vindt er natuurlijk wel producten met bio-certificaat, maar vooral producten die op intelligente wijze werden geteeld. De geselecteerde landbouwers willen de aarde niet volledig haar substanties ontnemen om in enorme hoeveelheden te kunnen produceren. En voor zover er producten ingevoerd worden, komen die in de mate van het mogelijke uit onze buurlanden. Je vindt op de markt lang vergeten smaken en geen enkel industrieel product. Elk van deze vakmannen en -vrouwen wil die verloren smaken terugbrengen. Het draait allemaal om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het geeft de voldoening van kwaliteitsvol werk en de honger naar smaken uit hun kindertijd.

Mensen samenbrengen

Cru is, naast de markt boordevol smaak, ook een markt die mensen dichterbij brengt. Bij Cru sta je niet te staren naar bomvolle rekken met producten. Je staat oog in oog met gepassioneerde professionals die je met plezier laten kennismaken met hun product. Het is een markt op mensenmaat, waar bepaalde waarden opnieuw hun plaats opeisen. Boodschappen doen zal nooit meer hetzelfde zijn! Conclusie: Cru, de markt boordevol smaak, is een verrassend concept van Colruyt. In tegenstelling tot het imago van weleer heeft de groep besloten de kaart van smaak en authenticiteit te trekken, waarden die duidelijk lijken aan te slaan! De markt loopt goed vol en de mensen zijn blij dat ze die vergeten producten en smaken uit hun kindertijd kunnen herontdekken. Ze vinden er de ziel van voedingswaren terug. Cru is momenteel nog niet beschikbaar via COLLISHOP, maar dat komt misschien nog. We houden je op de hoogte.