Elk jaar slaat de paniek toe. Kan ik nog in mijn badpak? Wat zullen de mensen zeggen nu mijn wasbordje plaatsgemaakt heeft voor zwembandjes? Hoog tijd, zo vonden we bij kortingbelgië.be, om enkele tips neer te pennen waarmee je deze zomer op je best bent.

Water, alleen maar water

Op tv, bij de dokter en zelfs onder vrienden, overal wordt het je ingepeperd: om in shape te blijven moet je elke dag twee liter water drinken. Het gaat dan wel echt alléén maar om water. Geen suikerrijke frisdranken en nee, zelfs niets dat ‘light’ of ‘zero’ heet. Hoe minder chemische troep je naar binnen krijgt, hoe beter. Je lichaam zal je dankbaar zijn. Drink absoluut zo veel water als je kan en haal alle frisdranken en andere suikerbommen uit je koelkast! Koffie, thee en infusies kunnen je beslist helpen om die twee liter per dag te bereiken, maar pas dan wel op met de hoeveelheid suiker die je toevoegt. Een goed alternatief is bijvoorbeeld honing.

Zeg nee tegen de weegschaal

Oké, enerzijds moet je de weegschaal wel een béétje in de gaten houden. Want als de zomer eenmaal in het land is, wil je natuurlijk niet voor een onaangename verrassing komen te staan. Anderzijds spendeer je best niet te veel tijd op dat toestel. In het belang van je lijn! Waarom precies? Door te veel te focussen op dat getalletje, raak je al snel van de wijs door gewichtsschommelingen die veroorzaakt worden door je hormonen. Dat is ronduit frustrerend en bezorgt je stress en stress speelt een grote rol in gewichtstoename. Vuistregel: hoogstens één keer per week die weegschaal op!

Zelf koken

We leven in een wereld waar iedereen zich steeds meer haast. Kant-en-klaarmaaltijden kopen gaat honderd keer sneller dan de groenten snijden voor je eigen, verse soep. En toch! Als je zelf in de keuken staat, heb jij de touwtjes in handen. Ben je die verdomde maïskorrels zat? Volgende keer zul je er heus geen in je slaatje vinden. Jij bepaalt de ingrediënten en de smaakmakers. Bovendien weet je nauwkeurig hoeveel zout of suiker er in je gerecht zit. Op de markt vind je alle seizoensgroenten en -fruit voor in gratin, cake, soep, puree of eender welke andere gezonde maaltijd die je op tafel wilt toveren. Binnenkort ben jij de enige echte chef-kok in huis! Even geen inspiratie? Neem een kijkje bij RECETTES DE WEIGHT WATCHERS !

Kleine borden

Het is wetenschappelijk bewezen dat de grootte van het bord waaruit we eten bepaalt hoe verzadigd we ons voelen. Een kleiner bord betekent een kleinere portie. Zo simpel is dat, werkt voor iedereen!

Calorieën tellen

Wist je dat een vrouw gemiddeld 2.000 calorieën per dag nodig heeft en een man zelfs 2.500 à 2.700? Dat getal hangt natuurlijk af van jouw eigen fysieke activiteit, maar de cijfers die wij meegeven gelden voor iemand die matig intensief actief is. En we zijn er ten stelligste van overtuigd dat de lezers van kortingbelgië.be best actief zijn! Het is dus belangrijk dat je telt wat je eet of drinkt. En dat kan perfect dankzij de informatie die je op elke verpakking terugvindt. We geven je alvast een houvast mee. Producten met weinig calorieën die je in je menu kunt opnemen zijn komkommer, augurk, selder, aubergine, sperziebonen, tomaten, meloen en watermeloen. Net zoals met de weegschaal is het niet de bedoeling dat je je overdreven op het aantal calorieën gaat focussen. Het is gewoon belangrijk dat je je bewust wordt van de energetische waarde van jouw voeding, zodat je niet over de schreef gaat.

Sporten hoort erbij

Wil je deze zomer echt met dat atletische lijf kunnen pronken? Dan zit er niets anders op dan (terug) te gaan sporten. Minimaal een half uur per dag. Lopen is bijvoorbeeld een goede gewoonte. Je verbrandt er calorieën mee en het is goed voor het hart. Ook wandelen is goed om in beweging te blijven. Je geest kan ook best wat verfrissing gebruiken! Ga je voor niets minder dan stalen buikspieren? Dan is een fitnessabonnement of een yogamat bij jou thuis wat je nodig hebt. Alle oefeningen voor buik en billen vind je op deskundige websites of in YouTube-video’s. Bij WEBSHOP VAN DECATHLON vind je overigens de gepaste uitrusting. We hopen dat onze tips je zullen helpen om die overtollige kilootjes van deze winter van je af te schudden. En zoals dat altijd geldt voor diëten, is het codewoord geduld. Luister naar je lichaam, sla nooit een maaltijd over. Dat is echt niet de juiste manier om snel gewicht te verliezen. Zodra je onze tips ter harte neemt, hoef je alleen nog maar op zoek naar een nieuw badpak tegen een scherpe prijs om het mooie weer te maken op het strand!