Duurt je middagpauze niet zo lang en heb je al zeker geen zin om in de rij te staan voor dat saaie broodje of magere slaatje? In dit artikel lees je hoe je door 's avonds of 's ochtends vijftien minuten te koken elke minuut van je pauze optimaal benut. Zo hoef je 's middags alvast geen kwartier te staan aanschuiven en kun je ten volle van je vrije tijd genieten.

Rijkelijk belegde broodjes

We doen wat we beloven: dit zijn enkele eenvoudige en snelle recepten. Voortaan smul je van een overheerlijke, evenwichtige maaltijd zonder kopzorgen.

Broodje Bressekip

Neem een volkoren broodje, snijd het doormidden en besmeer met wat mosterd à l'ancienne (die vind je overigens bij CARREFOUR). Beleg met wat sla, fijne schijfjes tomaat en stukjes kip. Ter afwisseling kun je ook eerst de stukjes kip nog fijner snijden, waarna je ze een tiental minuten in wat citroensap en olijfolie laat marineren en dan bakt.

Broodje Bayonneham

Deze keer ga je voor een wit broodje. Je snijd het opnieuw doormidden en besmeert het met gezouten boter. Vervolgens beleg je het met sneetjes gekookte hesp en verse mozzarella. Ondertussen gril je een volledige paprika zo'n vijftien minuten in de oven. Draai hem regelmatig om totdat de schil wat zwart begint te worden. Haal de paprika uit de oven en laat even rusten voordat je de steel en de schil begint te verwijderen. Snijd de paprika in reepjes en leg ze op het broodje. Hou je van een exotische toets? Laat de reepjes dan eerst marineren in wat olijfolie en chilipeper.

Traditioneel veggie

Neem een broodje met maanzaadjes of eentje van maïsmeel. Snijd het doormidden en besprenkel de binnenkant met wat olijfolie. Beleg afwisselend met sneetjes mozzarella en sneetjes tomaat. Leg daar wat verse basilicumblaadjes en enkele zwarte olijven op. Eventueel kun je eerst nog een tapenade op het broodje smeren. Als je dat doet, kun je de olijven en olie achterwege laten.

Een zoete afsluiter tegen de honger

Als je zelfs met een rijk gevuld broodje niet voldaan bent, voorzie je ook nog een voor- en nagerechtje. Vergeet ook geen tussendoortjes mee te nemen naar het werk. Een zakje M&M’S gaat er bijvoorbeeld altijd in!

Zout-zoete brochettes

Brochettes zijn heel eenvoudig te maken, maar worden vaak uit het oog verloren. Het is nochtans een dankbaar voorgerecht waarmee je makkelijk het ritme van de seizoenen kunt volgen. Nu het zomer is, is het tijd voor een brochette van meloen en parmaham: een verfrissend voorgerechtje dat je al wat voorbereidt op het hoofdgerecht. Probeer zeker ook eens de combinatie van eendenborst en gedroogde abrikozen uit. Om je vingers van af te likken!

Mascarponemousse met seizoensvruchten

Eindigen doen we met een licht nagerecht. Voor het fruit kies je wat je het allerliefste eet. Begin met de mousse: meng twee eierdooiers met een beetje kandijsuiker. Voeg daar 250 g mascarpone aan toe en klaar is Kees! Neem een glaasje en giet er het sap van een halve appelsien in. Leg daar stukjes fruit naar keuze in. Doe er een laagje mousse over en beleg opnieuw met fruit. Werk af met wat poedersuiker en genieten maar! Kleine tip voor een nog lichtere mousse: klop het wit van twee eieren tot sneeuw en meng dit heel voorzichtig onder de oorspronkelijke bereiding. Vind je ondanks al deze tips echt geen tijd om zelf je middagmaal te maken? Dan kun je nog altijd iets bestellen bij DOMINO’S PIZZA, jouw redder in nood!