De winter is nu al een tijdje bezig. Kan je lichaam er nog steeds niet aan wennen? Dan schort er waarschijnlijk iets aan je voedingspatroon. In de winter heb je meer dan ooit zin om je onder een dekentje te nestelen en helemaal niets te doen. Jammer genoeg laat het werk niet op zich wachten. The show must go on. Vooral in de winter heb je dan ook nood aan tonnen vitamientjes om je goed in je vel te voelen.

Typische wintervruchten

Tegenwoordig vind je je favoriete zomerfruit ook 's winters terug in de winkelrekken. Dat neemt niet weg dat ons lichaam het échte ritme van de seizoenen volgt. Doe je lichaam dus een plezier en geniet van de typische wintervruchten.

Ons lichaam heeft nood aan vitamines

Gedroogde vruchten zijn dit seizoen zonder enige twijfel jouw grootste bron van energie. Abrikozen, rozijnen en zelfs amandelen of heerlijke noten: kies voor gedroogde vruchten! Je had het misschien niet verwacht, maar ook een citroen zit boordevol goeds! Een citroen is rijk aan vitamine C, is goed tegen spierpijn en helpt je spijsvertering. Over het algemeen geldt voor citrusvruchten dat ze boordevol vitaminen zitten. Ze vormen dus een onmisbaar onderdeel van ons winters voedingspatroon. Ook een kiwi zit vol vitamine C en is daardoor een echte topper dit seizoen. Doe een beroep op PANIER D’ELOÏSE  voor 100% biologisch en artisanaal fruit, volledig made in Belgium!

Fruit eten

Je dagelijkse portie vitamines begint bij het ontbijt. Neem dus de tijd om enkele citrusvruchten uit te persen voor je naar je werk vertrekt. Bij MEDIAMARKT vind je een handige citruspers die gegarandeerd bij jouw budget past. Om alle voedingsstoffen en vitamientjes in je op te nemen, drink je jouw godendrankje best binnen de 10 minuten na het uitpersen. Heb je geen tijd om fruit te eten, probeer dan eens een smoothie uit! Eenvoudiger kan het niet: je mixt je favoriete fruit met een blender en... smullen maar! In een smoothie vind je de waardevolle voedingsstoffen die je nodig hebt en zoals je ziet, het is helemaal niet moeilijk om te maken. Vijf porties groenten en fruit per dag zijn op die manier geen uitdaging meer.

Wat is nog goed voor de gezondheid?

Het stopt niet bij fruit. Je kunt fruit perfect met andere voedingswaren combineren om de winter door te komen. Goed in je vel zitten was nooit eenvoudiger.

Al even onmisbaar

Volkorengranen bezorgen je een aanzienlijk grotere portie energie dan geraffineerde suikers. Zeevruchten staan bekend voor hun hoge magnesiumgehalte. Dat geldt ook voor pure chocolade, die bovendien rijk is aan cacao en de vermoeidheid tegengaat. Wie zei ooit dat fit blijven niet leuk kan zijn? Deze tip klinkt minder leuk, maar door rauwe look en rauwe ui te eten, stimuleer je je immuunsysteem en beperk je virale infecties. Onmisbare ingrediënten voor deze winter, dat is duidelijk. Ten slotte helpen alle seizoensgroenten je om fit te blijven en bestand te zijn tegen de koude. Het geheim? Een gevarieerd voedingspatroon. Alle voedingswaren die je nodig hebt, zijn verkrijgbaar bij CARREFOUR.

Goede voornemens

Naast voeding speelt ook hydratatie een sleutelrol in onze poging om fit te blijven. Veel water drinken lijkt dan wel een vrij eenvoudige tip, maar het blijft toch echt belangrijk! In de winter ben je zeker gebaat bij een tasje thee: lekker warm en de beste hydratatie. Sporten is misschien niet echt makkelijk, zo zonder veel motivatie, maar het helpt wel. Je hebt heus geen nood aan een uitgebreid sportprogramma; af en toe wandelen helpt ook. Probeer zeker ook voldoende te slapen. Slapen helpt je lichaam te herstellen, waardoor je uitgerust aan de volgende winterdag kunt beginnen. Maak af en toe ook tijd voor jezelf, het is de sleutel tot succes! Ziezo, nu weet je alles wat je moet weten om de winter in topconditie door te komen. Nu is het aan jou!